Vi er mer bevisste på hva vi spiser og dette har medført at mange av de tidligere store franchise kjedene ikke lengre klarer å vedlikeholde kundestrømmen.
Det var på 80 tallet at McDonald's og Burger King var de store når det kom til "fastfood" eller hurtigmat. Dette var rivalene som hele tiden konkurrerte for å få mesteparten av kundene som var på utkikk etter en rask mat bit og ikke orket noe middag styr hjemme.
I dag er det faktisk ikke alle som lengre kjenner til Burger King. På et eller annet sted på tidlig 2000 tallet falt denne franchise kjeden tilbake og står nå med mye mindre kunder enn for 20 år siden. Akkurat hva som er grunnen til dette er vanskelig å si for sikkert, men i følge flere media kilder virker det som om menyen er en av hoved grunnene til at det ikke lengre går så bra.
Mat trenden har snudd kraftig på seg den siste tiden, men behovet for hurtig mat er fortsatt til stede, men vi søker noe som er sunnere for kroppen. McDonald's har tydeligvis fulgt trenden og tilbyr derfor en variert meny som treffer flere potensielle kunder.
Det som virker ganske så sikkert er at både Big Bite Submarines, La Baguette og Subway har en lysende fremtid i Norge. Med muligheten til å velge mellom flere typer "subs", baguetter, salater og pålegg, kan man komponere sitt eget "sunne" måltid i en fei!
Vi er mer opptatt av helse og leser derfor helse artikler enten det er på nett eller i blader. Dette gjør oss mer bevisste og derfor også mer målrettet når det kommer til fastfood.
Kommer egentlig hamburger til å bli populært som fastfood igjen?
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar